
STUDIA PODYPLOMOWE
PSYCHODIETETYKA
CZAS TRWANIA
1 rok = 2 semestry
POLSKI
Język wykładowy
PODYPLOMOWE
Rodzaj studiów
FORMA
Niestacjonarna
Studia podyplomowe z psychodietetyki są kierunkiem uzupełniającym kompetencje absolwentów dietetyki o zagadnienia i umiejętności praktyczne niezbędne do wykonywania zawodu psychodietetyka. Program kierunku opiera się na 3 modułach tematycznych. Pierwszy moduł medyczne aspekty psychodietetyki odwołuje się do zagadnień klinicznych. Drugi moduł psychologia w dietetyce szczegółowo kształtuje wiedzę i umiejętności z obszarów psychologii powiązanych z odżywianiem i chorobami dietozależnymi. Moduł psychodietetyka w praktyce – narzędzia i techniki rozwija umiejętności praktyczne i warsztat pracy przyszłych psychodietetyków.
Celem studiów jest uzupełnienie kompetencji absolwentów o aspekty psychodietetyczne, umożliwiające rzetelne realizowanie zawodu psychodietetyka.
Studia skierowane są do absolwentów kierunku dietetyka zainteresowanych tematyką psychodietetyki.
Uwaga: Warunkiem uczestnictwa w studiach psychodietetycznych jest ukończenie co najmniej studiów I stopnia (licencjackich) lub studiów II stopnia (magisterskich) lub jednolitych studiów magisterskich kierunku dietetyka.
WARUNKI PRZYJĘCIA NA STUDIA
Rekrutacja odbywa się na podstawie kolejności zgłoszeń, prowadzona do wyczerpania limitu miejsc.
Aby zostać przyjętym, należy spełnić poniższe wymagania:
- Rejestracja w systemie internetowej rekrutacji,
- Uiszczenie opłaty rekrutacyjnej,
- Złożenie wymaganych dokumentów.
Wszystkie informacje dotyczące zasad rekrutacji znajdą Państwo w zakładce Rekrutacja – Krok po kroku.
ROZKŁAD ZJAZDÓW I ZAJĘĆ W ROKU AKADEMICKIM
- Zajęcia prowadzone są hybrydowo, tj. wykłady w formie zdalnej, ćwiczenia kontaktowo w budynku Uczelni,
- Zjazdy odbywają się jeden lub dwa razy w miesiącu,
- Zajęcia odbywają się w weekendy sobota (cały dzień), niedziela (do godziny ok. 16:30),
- Studia podyplomowe na kierunku Psychodietetyka (240h) trwają dwa semestry i kończą się egzaminem końcowym.
zajęć w formie ćwiczeń
PODCZAS STUDIÓW REALIZOWANE SĄ NASTĘPUJĄCE PRZEDMIOTY
- Zaburzenia odżywiania u dzieci i dorosłych,
- Otyłość i bariatria – standardy leczenia i aspekty psychodietetyczne,
- Nutripsychiatria,
- Psychologia odżywiania i odchudzania,
- Psychologia emocji, motywacji i stresu,
- Psychologiczne aspekty chorób dietozależnych,
- Mindfulness w jedzeniu,
- Coaching dietetyczny,
- Samorozwój w praktyce psychodietetycznej,
- Indywidualizowanie interwencji psychodietetycznej i edukacji żywieniowej,
- Projektowanie programów profilaktycznych,
- Warsztaty komunikacji interpersonalnej z elementami dialogu motywującego,
- Techniki poznawczo-behawioralne w praktyce psychodietetycznej

JAK PROWADZONE SĄ ZAJĘCIA?
Zajęcia prowadzone są w zróżnicowany sposób. Część teoretyczna realizowana jest poprzez zajęcia online na platformie Microsoft Teams, a zajęcia praktyczne odbywają się w budynku uczelni w wyspecjalizowanych pracowniach.
W ramach zajęć praktycznych, studenci odbywają zajęcia w laboratorium czy pracowni komputerowej.
Takie zróżnicowanie daje możliwość zdobycia unikalnych umiejętności i doświadczenia w pracy w ramach tego kierunku.
WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW
PROCES NAUCZANIA
25% czasu nauczania stanowią wykłady, zarówno stacjonarne jak i online.
PROCES NAUCZANIA
75% czasu nauczania stanowią zajęcia praktyczne na uczelni.
PROCES NAUCZANIA
Na koniec studiów, studenci zobowiązani są do zdania egzaminu końcowego.
Opłaty
FORMA NIESTACJONARNA - STUDIA PODYPLOMOWE
- Opłata rekrutacyjna - 85zł
- 6500zł - czesne za 2 semestry
Opłata rekrutacyjna jest obowiązkowa i jest zwrotna w przypadku nie utworzenia kierunku. Płatności można dokonywać w ratach.
Studenci WSZUiE mogą ubiegać się o przyznanie stypendium i innych form finansowego wsparcia
Zostań studentem WSZUiE
TYLKO W 4 KROKACH
Etap 1
Zarejestruj się
https://ehms.wszuie.pl/e-rekrutacja/
Wybierz poziom studiów (studia I, II stopnia lub podyplomowe). Następnie określ kierunek
(dietetyka lub kosmetologia) i formę kształcenia (stacjonarna lub niestacjonarna).
Etap 2
Dokonaj opłaty
Po rejestracji w systemie zostanie wygenerowany indywidualny numer konta bankowego, przypisany do
każdego studenta, na który należy dokonywać opłat.
Numer konta oraz termin i wysokość opłaty będą widniały w zakładce 'Płatności’.
Etap 3
Złóż dokumenty w biurze rekrutacji
Po poprawnej rejestracji, należy złożyć dokumenty w Biurze Rekrutacji znajdującym się w siedzibie
uczelni przy ul. Brzeźnickiej 3 w Poznaniu (pokój 105).
Dokumenty można również wysłać drogą pocztową lub kurierem na adres uczelni. Formularze należy
pobrać z zakładki „Druki” znajdującej się na indywidualnym koncie kandydata stworzonym po rejestracji.
Etap 4